Tijdens de intakeperiode heeft de jobcoach van Opmaat Brabant Natasja goed leren kennen. Hierdoor werd duidelijk welke ondersteuning nodig is en welke aanpassingen op de werkplek nodig zijn. Hierbij valt te denken aan veranderingen in routes tijdig doorgeven, geen losse taxiritten laten rijden (te veel onvoorspelbare situaties) en de avond voor een werkdag telefonisch de routes even doornemen met een collega.
Meedenken in oplossingen
Doordat de jobcoach van Opmaat Brabant en Natasja regelmatig contact met elkaar hebben, is er een vertrouwensrelatie ontstaan. Natasja heeft veel geleerd en is daardoor zelfverzekerder geworden. Ze heeft alleen nog (tijdelijk) meer ondersteuning nodig. De jobcoach fungeert dan als een klankbord. Het contact is in deze situatie frequenter (kan dagelijks zijn, zowel persoonlijk als telefonisch) en er vinden meer gesprekken plaats met de leidinggevende. De werkgever denkt op een positieve manier mee in oplossingen.
Opmaat Brabant helpt Natasja ook bij het formuleren van bepaalde vragen of het bespreken van specifieke onderwerpen met de leidinggevende die voor haar te moeilijk zijn om zelfstandig aan te pakken. In de goede periodes is een telefonisch vangnet/whatsapp contact voor Natasja voldoende om goed te kunnen functioneren. Met het maken van duidelijke afspraken en het uitspreken van de wederzijdse verwachtingen, is een prettige samenwerking tot stand gekomen tussen de werkgever, Natasja en de jobcoach. Het resultaat: Natasja werkt nog steeds met veel plezier bij Taxi Korthout!